Sa oled siin

Valitsus toetas kahe eraldi lennuki toomist Saaremaa ja Hiiumaa liinidele

22.12.2017

Valitsus toetas neljapäeval Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ettepanekut tellida alates 2019. aasta juunist Saaremaa ja Hiiumaa lennuliinidele kaks eraldi lennukit.

Opereerimise hanke kuulutab Maanteeamet välja järgmise aasta esimesel poolel ja plaani kohaselt hakkaks liinil Tallinn-Kuressaare-Tallinn lendama senisest suurem lennuk, väiksema täitumusega Hiiumaa liinil jätkaks 19-kohaline lennuk.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul näitab lennustatistika, et Saaremaa liinile oleks vaja suuremat lennukit. „See on ka saarlaste endi selge soov, sest tänane 19-kohaline lennuk pole piisavalt suur kõikide soovijate teenindamiseks,“ ütles Simson. „Kaks lennukit tagavad ka suurema mugavuse ja lennukindluse mõlemale saarele, kuivõrd Kärdla ja Kuressaare liinid on teineteisest sõltumatud,“ lisas ta.

Lisaks arutas valitsus parvlaevaühenduse korraldamist Virtsu-Kuivastu liinil tuleva aasta suvel. Otsuse kohaselt hakkab reiside tipukoormust katma kolmanda laevana praegune varulaev Regula ja asenduslaevaks prahib TS Laevad suviseks ajaks eraldi aluse. Ühtlasi esitab majandus- ja taristuminister valitsusele järgmiseks kevadeks ettepanekud pikemaajalise lahenduse leidmiseks kolmandale laevale Saaremaa liinil.

„Analüüsidest selgub, et tipunõudlusega päevadel nagu nädalavahetused, riigipühad, koolivaheajad, samuti suursündmused nagu Saaremaa Ooperipäevad, Merepäevad, Saaremaa Rally jne, ületab reisijate nõudlus kordades keskmisi näitajaid ja võimalusi olemasolevate alustega teenuse pakkumiseks, seega on kolmas laev igati põhjendatud,“ rääkis Simson. „Kindlasti arutame kolmanda laeva vajadused ja tehnilised tingimused läbi ka kohalike omavalitsuste, ettevõtjate ja teiste organisatsioonidega,“ lisas ta.

Nii lennu- kui parvlaevaühenduse lisarahastust arutatakse riigi eelarvestrateegia 2019-2022 koostamise käigus.

Veel uudiseid samal teemal

FinEst Link lõpukonverents. Vasakult: Jan Vapaavuori, Taavi Aas, Ossi Savolainen, Andre Sepp, Anne Berner, Kadri Simson
07.02.2018|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

FinEst Link uuring: Tallinna-Helsingi tunnel oleks maailma pikim raudteetunnel

Täna Tallinnas esitletud FinEst Link projekti uuringutu hinnangul on ette näha kahe linna vahelise kauba- ja reisijateveo mahu kahekordistumist või isegi kolmekordistumist järgmise 30 aasta jooksul.

07.02.2018|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

FinEst Link projekt: Tallinn-Helsingi tunnel oleks piirkonna majanduse kasvuvedur

FinEst Link tasuvusuuringu täna avaldatud tulemuste kohaselt tooks Tallinna ja Helsingi vahele rajatav kiire püsiühendus suurt kasu nii Eestile kui Soomele, aga ka kogu Euroopale.