Sa oled siin

Tallinna Sadama üldkoosolek kinnitas aastaaruande ja aegade suurima dividendimakse

05.04.2017
Muuga sadam
Muuga sadam

Eelmise aasta suurimaks väljakutseks oli nii Tallinna Sadamale kui ettevõtte omanikuna riigile nelja uue parvlaeva liinile toomine. Kuna nelja uue reisiparvlaeva ehitus Türgi ja Poola laevatehastes osutus kokkulepitust pikemaks, alustati üleveoteenuse osutamist ajutiselt renditud asenduslaevadega. Nüüdseks on neist viimane, Piret, jõudnud äsja Eestisse.

Lisaks on Tallinna Sadama olulisteks prioriteetideks reisijate- ja kaubaveo ärivaldkondade arendamine ning Vanasadama Masterplaani väljatöötamine ja kinnisvaraarendusprojektide elluviimine.

Eile kinnitas minister Simson riigile kuuluva AS-i Tallinna Sadam aktsionäride üldkoosoleku ülesannetes ettevõtte eelmise aasta majandusaruande ning dividendimakse; Tallinna Sadam kannab dividendidena tänavu riigieelarvesse 48 miljonit eurot, millele lisandub tulumaksukulu summas 12 miljonit eurot. Tegemist on kõigi aegade suurima dividendimaksega.

“Tallinna Sadama majandusnäitajad olid 2016. aastal head, seda nii üle 111 miljoni euroni ulatunud tulude kui riigile makstava 48 miljoni eurose rekord-dividendi näol,” lausus majandus- ja taristuminister. “Antud näitajad loovad tugeva baasi ettevõtte börsile mineku ettevalmistamiseks.”

ASi Tallinna Sadam tulu kokku (müügitulu ja muud tulud) kasvas 11,6 mln euro ehk 12 protsendi võrra 111 mln euroni. Kulud kasvasid 3,1 mln euro ehk 5 protsendi võrra (arvestamata ühekordse iseloomuga allahindluse kulu 2015. aastal, kasv 14 protsenti), kasum enne dividendi tulumaksukulu kasvas 9 mln euro ehk 23 protsendi võrra ning puhaskasum 8,6 mln euro ehk 28 protsendi võrra.

2016. aastal vähenes AS-i Tallinna Sadam kaubamaht 2,3 mln tonni ehk 10 protsendi võrra 20,1 mln tonnini. Uue rekordtaseme saavutas aga reisijate arv liinireisijate kasvu mõjul, kasvades 0,4 mln reisija ehk 4 protsendi võrra 10,2 mln reisijani.

AS Tallinna Sadam on Eesti suurim kauba- ja reisisadamate kompleks. Sajaprotsendiliselt Eesti riigile kuuluv AS Tallinna Sadam koosneb viiest sadamast: Vanasadam, Muuga sadam, Paldiski Lõunasadam, Paljassaare sadam ja Saaremaa sadam. Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad opereerib ka avaliku teenuse lepingu raames parvlaevaliiklust mandri ja Eesti suursaarte vahel. Neljast selleks soetatud parvlaevast kaks, Leiger ja Tõll on praeguseks liinil. Täiendavad kaks laeva, Tiiu ja Piret, jõuavad liinile lähiajal.

/05.04.2017/

Veel uudiseid samal teemal

30.09.2020|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Aas: loodetavasti ennetab osaline tööjõukulude hüvitamine merendussektori koondamisi

Valitsus otsustas järgmise aasta riigieelarvega jätkata reisilaeva ettevõtjate toetamist 7,7 miljoni euroga. Ettevõtted saavad taotleda sotsiaal- ja tulumaksu osalist tagasimaksmist, et vähendada maksukoormust ja säilitada sektori töökohti.

23.09.2020|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

21. septembri transpordi ja liikuvuse arengukava tutuvustamisel esitatud küsimused ja vastused, sli.do keskkonnast

Küsimustele vastas transpordi arengu ja investeeringute osakonna ekspert Johann Peetre (johann.peetre [at] mkm.ee).

1. Tere. Kas merenduse CO2 osakaalu on arvesse vôetud laevade Eesti vetes liikumine?