Sa oled siin

Riik loob võimalused Eesti laevanduse konkurentsivõime tõstmiseks

11.10.2018

Valitsus kiitis täna heaks laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seaduse muutmise ja tulumaksuseaduse ning nendega seonduvalt teiste seaduste muutmise eelnõu, mille eesmärk on tõsta Eesti laevanduse konkurentsivõimet ja taastada Eesti lipu all sõitev kaubalaevastik.

Eelnõuga luuakse tingimused rahvusvahelistele nõuetele vastavate 500 ja suurema kogumahutavusega kaubalaevade Eesti lipu alla lisandumiseks ja selle kaudu Eesti lipu all sõitva laevastiku suurendamiseks. Eelnõuga lihtsustatakse Eesti laevapereta prahitud laevade registrisse kandmist koos uue registritasu regulatsiooniga.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul tuleb Eesti lipu all sõitva kaubalaevastiku taastamiseks eelkõige muuta laevandussektorile suunatud maksukeskkonda. „Laevandusettevõtetele luuakse eraldiseisev tööjõumaksude ja ettevõtte tulumaksu erirežiim ehk tonnaažikord. Ettevõte saab seega valida, kas maksta tavapärast 20-protsendilist tulumaksu väljavõetud kasumilt või tonnaažimaksu, mida arvestatakse laeva kogumahutavuse pealt. Tegemist on laevandussektorile harjumuspärase süsteemiga, mida seni Eestis rakendatud pole.“ Esimeseks eesmärgiks on seitsme aasta jooksul tuua Eesti registrisse ja Eesti lipu alla 300 suuremat kauba- ja reisilaeva.

Samuti luuakse Eesti meremeestele võimalus saada ravikindlustus haigekassaga vabatahtliku lepingu sõlmimise kaudu. „Täna see võimalus ligi 5000 välisriigilipu all sõitval Eesti meremehel puudub. Selline muudatus parandab oluliselt Eesti meremeeste sotsiaalkaitset,“ lisas Simson.

Eestil on üle 10 000 väga hea hariduse ja kogemusega meremehe, seega on laevandussektoril suur potentsiaal olla Eesti riigi majanduse üheks kasvumootoriks. Seadusemuudatuste üheks mõjuks on ka riigi maksutulude suurenemine. „Laevad toovad Eestile tulu registritasude, tulumaksu ja tööjõumaksude laekumise kaudu, kuid see on pigem marginaalne summa võrreldes sellega, milline kasvupotentsiaal meie kaldasektoril on,“ ütles minister Simson. „Kaldasektori ettevõtted loovad suure lisandväärtusega töökohti, mis omakorda soodustavad Eesti majanduse kasvu,“ lõpetas Simson.

Kiire ja tõhusa teenuse pakkumiseks töötatakse välja kaasaegsed ja kliendisõbralikud merenduse infosüsteemid. Eelnõu on Eesti laevanduse konkurentsivõime tõstmiseks välja töötatud Veeteede Ameti, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi, Rahandusministeeriumi, Sotsiaalministeeriumi ja Justiitsministeeriumi koostöös.

Veel uudiseid samal teemal

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson
07.11.2018|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Simson: Eesmärk on tuua Eesti lipu alla 300 suurt kaubalaeva

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on laeva lipuõiguse, laevaregistrite seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise eesmärgiks tuua Eesti lipu alla seitsme aasta jooksul 300 suurt kaubalaeva. Sellega muutub 2014. aastal tekkinud olukord, kui sektori maksuerisuste puudumise tagajärjel lahkus Eesti registrist viimane seni Eesti lippu kandnud suur kaubalaev.

Parvlaev Leiger. Foto: praamid.ee
21.09.2018|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Ühistranspordi dotatsioon kasvab järgmisel aastal 101 miljoni euroni

Valitsuses põhimõttelise kokkuleppe saanud 2019. aasta riigieelarve plaani kohaselt kasvab ühistranspordi dotatsioon järgmisel aastal 101 miljoni euroni.