Sa oled siin

Riik alustas elektrituru avanemise reklaamikampaaniat

01.11.2012

Riik alustas aktiivset elektrituru avanemise reklaamikampaaniat, mille eesmärk on viia teave vabaturuga kaasnevatest muudatustest, elektrimüüja valimisest ja vahetamisest, tarbijate õigustest ning vajalikest infoallikatest kõikide elektritarbijateni.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning süsteemihaldur Eleringi tellitud teavituskampaania hõlmab tele- ja raadioklippe, veebibännereid, välireklaami, eriväljaandeid ajalehtedes ning otseposti. Aktiivne kampaania vältab detsembri teise nädalani.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõuniku Rasmus Ruuda sõnul on kanalid valitud selliselt, et kampaania hõlmaks enamiku Eesti elanikkonnast. “Kuigi üldine teadlikkus elektrituru avanemisest konkurentsile on viimase seireuuringu järgi tõusnud 92 protsendini, vajavad inimesed detailsemat ja praktilisemat infot,” lausus Ruuda. "Samuti soovime kampaaniaga juhatada inimesed oluliste ja vajalike infoallikateni nagu elektrituru infotelefon ja keskne veeb."

 „Kampaania kutsub inimesi üles hoolikalt elektrimüüjate pakkumisi võrdlema ning ise endale sobivat müüjat valima. Kuigi elekter on uuel aastal tagatud ka neile, kes elektrimüüjat ei vali, on meie sooviks siiski see, et elektritarbijad oleksid avaneval turul aktiivsed ning sunniksid kõiki elektrimüüjad tõsiselt pingutama,” lisas Ruuda.

Elektrituru avanemise teleklippe näidatakse Rahvusringhäälingu kanalites, Kanal 2-s, TV3-s  ja PBK-s. Eesti- ja venekeelne raadioklipp on eetris ühtekokku üheksas raadiojaamas. Lisaks on kasutusel veebibännerid arvukates online-kanalites, kampaaniaga on hõlmatud ka sotsiaalmeedia.

Uuenduslikuna on kampaanias kasutusel interaktiivne veebibänner, mis võimaldab elektritarbijatel paari näpuliigutusega küsida soovitud elektrimüüjatelt personaalseid hinnapakkumisi.

Väliteavitus on plaanitud ühistranspordis sisereklaamina nii linnasisestel kui ka maakonnaliinidel üle Eesti. Väikeasulates paigutatakse lisaks ärarebitava meelespeaga plakatid bussiootepaviljonidesse, infotahvlitele ja maapoodide juurde.

Üleriigiliste ning maakonnalehtede vahel ilmuvad 16-leheküljelised elektrituru avanemist tutvustavad eriväljaanded nii eesti kui vene keeles. Kõigisse postkastidesse saadetakse novembris trükis, mis annab elektritarbijatele soovitusi avatud turul toimetamiseks.

Kampaania on ajastatud perioodi, mil otsuste tegemise aktiivsus elektriturul on kõige suurem.

Vastavalt Eesti ühinemislepingule Euroopa Liiduga avaneb 2013. aasta alguses elektrienergia turg täielikult konkurentsile. Elektritarbijad saavad valida endale sobiva elektrimüüja ning hinnapaketi. Turu avanemine puudutab ligikaudu kolmandikku elektriarvest – elektrienergia hinda. Kui tarbija elektrimüüjat ei vali, tagab talle elektri piirkonna võrguettevõtja nagu seni. Samas ei saa ka pärast 1. jaanuari 2013 valida võrguettevõtjat, kes elektrienergia koju või kontorisse toimetab: see jääb igal tarbijal samaks. Euroopa Liidu elektriturg avanes täielikult 2007. aastal, Eestile anti 2004. aastal üleminekuperiood kuni 2013. aasta 1. jaanuarini.

Lisainfot elektrituru avanemise kohta saab ka www.avatud2013.ee ja infotelefonilt 6 160 160.