Sa oled siin

Minister Taavi Aas kohtus Vene transpordiministriga

07.06.2019
Majandus- ja taristuminister Taavi Aas & Venemaa transpordiminister Yevgeny Dietrich

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas kohtus täna Peterburi majandusfoorumil Venemaa transpordiminister Yevgeny Dietrichiga, ühiselt lepiti kokku kahe riigi transpordikomisjoni töö jätkamine.

Aas kinnitas Vene kolleegile, et Eesti jätkab edaspidigi investeerimist raudtee taristusse, sealhulgas tagab Tallinn-Narva suunal sõidukiirused 120-135 kilomeetrit tunnis. „Ühtlasi on oluline jätkata koostööd, et vähendada piiritoimingutele kuluvat aega ja kiirendada seega reisijate liikumist kahe riigi vahel,“ sõnas Aas. Minister lisas, et Eesti on endiselt huvitatud võimalikest reisirongiühendusest Pihkva-Petseri-Koidula suunalt, mille saab omakorda ühendada Tartu ja Tallinnaga.

Lisaks tõi minister Aas välja, et lisaks reisijate veole on võimalik edasi arendada ka raudtee kaubavedude koostööd. „Näen perspektiivi kasvatada transiiti läbi Eesti. Meil on piisavalt vabu võimsusi nii raudteel kui ka sadamates kaupade kiireks ja kvaliteetseks käitlemiseks,“ ütles Aas.

Lisaks arutasid raudtee otseühenduse kokkuleppe uuendamise, maanteetranspordi korraldamise kokkulepe ajakohastamise ning lennu- ja laevaühenduste teemadel. Minister Aas tõstatas ka liisinguautode piiriületuse probleemi, millele Venemaa lubas tolli tähelepanu pöörata.

Veel uudiseid samal teemal

Tallinna ringraudtee võimalikud koridorid
21.08.2019|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Aas: Rail Baltic peab arvestama potentsiaalse Tallinna ringraudteega

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium andis Rail Baltic Estoniale suunise arvestada Harju maakonnaplaneeringus 2030+ toodud perspektiivse põhimõttelise lõunapoolse raudteekoridori ruumivajadusega, et säiliks Tallinna lähipiirkonnas ida-läänesuunalise reisirongiliikluse arendamiseks kaks võimalikku raudteekoridori.

Rail Baltic
17.06.2019|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Analüüs: Rail Balticu kaubavedudel on potentsiaali Aadria-suunalisel koridoril

Majandusteadlase Erik Terki eestvedamisel valmis analüüs, kus hinnati raudteevedude pikaajalist konkurentsivõimet teiste transpordiliikidega ja Rail Balticu ühendumise perspektiive teiste, meist geograafiliselt kaugemal asuvate transpordikanalitega.