Sa oled siin

Kose–Mäo neljarajalise lõigu piirkiiruseks kavandatakse 120 km/h

30.04.2020

Valitsuse liikluskomisjon kiitis heaks Maanteeameti ettepaneku lubada Kose–Mäo valmival neljarajalisel lõigul katseliselt 120 km/h piirkiirust ning anti ülevaade viimase 12 kuu liiklusolukorrast ja arengutest.

„Kose–Mäo lähiaastatel valmiva neljarajalise lõigu eritasandilised ristumised ja ka ulukite teelt eemal hoidmise lahendused võimaldavad meil teha sellest teelõigust esimese, kus saab sõita suveperioodil kuni 120 km/h,“ ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Kui tõsta Kose–Mäo neljarajalisel lõigul kiirus 110 km/h pealt 120 km/h peale, tähendab see liiklejatele sõiduajas keskmiselt 1,5 minuti suurust võitu. Kiiruse tõstmisega otsustati võtta kasutusele ka täiendavad ohutusnõuded.

Kiiruspiiranguid hakatakse lõigul muutuva teabega liiklusmärkidega muutma. Kiirust alandatakse suvel pimedal ajal, suurema liiklussagedusega ajal ning halbade ilmastikuolude korral. Alla 60 km/h sõitvad sõidukid suunatakse liiklusmärkidega ümber vanale teele.

„Kuna uuele teelõigule tulevad muutuva teabega liiklusmärgid, siis saame vastavalt liiklusoludele reaalajas piirkiiruseid muuta. Suurem kiirus paneb liiklejatele suurema vastutuse ohutuse tagamisel. Sellest saab ühtlasi ka kogemus, mis näitab kas ja kuidas teha tulevikus lisainvesteeringuid teiste neljarajaliste lõikude kiiruse tõstmiseks,“ lisas Aas.

Maanteeamet andis liikluskomisjonis ülevaate viimase 12 kuu jooksul, 2019. aasta aprillist 2020. aasta märtsini toimunud õnnetustest. Sel perioodil toimus Eestis 1414 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus 53 ja sai vigastada 1706 inimest. Võrreldes eelmise aasta sama perioodi seisuga kahanes liiklusõnnetuste arv 4%, vigastuste arv 7% ja hukkunute arv 23%.

Joobes juhtide osalusel toimus viimase kolme kuu jooksul 26 liiklusõnnetust, neis sai vigastada 31 ja hukkus 4 inimest. Eelmise aasta sama perioodi jooksul oli joobes juhtide poolt põhjustatud 16 liiklusõnnetust, milles sai vigastada 20 ja hukkus 1 inimene.

„Kahjuks on liikluses märkimisväärselt rohkem õnnetusi põhjustatud joobes juhtide poolt. Need numbrid on muret tekitavad ning kinnitavad veelkord, et lisaks karistamisele vajame ka muid hoobasid rikkujate mõjutamiseks. Loodan, et veapunktisüsteemi ja erinevate toetavate tegevustega saame riigi poolt seda probleemi natukenegi lahendada. Sellegipoolest peaksid endiselt sõbrad ja lähedased takistama joobes inimest rooli minemast ning toetama neid kasvõi takso tellimise või öömaja pakkumisega,“ lausus Aas.

Lisaks räägiti liiklusohutusprogramm 2016-2025 elluviimisest möödunud aastal ning anti ülevaade 2+2, 2+1, ja 1+1 sõidurajaga teelõikudel toimunud õnnetustest.

Veel uudiseid samal teemal

01.08.2020|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Aas: peame kaaluma värske liikuvuspaketi vastu kohtuteed

21. augustil jõustub Euroopa Liikuvuspakett, mille kohta on nii Eesti kui ka veel kaheksa Euroopa Liidu liikmesriiki korduvalt avaldanud vastumeelt, kuna reform sellisel kujul läheb nende hinnangul vastuollu Euroopa Liidu ühtse siseturu ning kliimaeesmärkide põhimõtetega.

30.04.2020|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Ligi 56 km Lõuna-Eesti kruusateid saavad katted paar aastat varem

Lisaeelarvega suunab MKM 5 miljonit eurot Võru-, Valga- ja Põlvamaa kruusateedele katete ehitamisse, mis muidu oleksid läinud ehitusse 2021-2024. aastatel. Lisarahastusega saavad need teed katte alla juba sel aastal.