Sa oled siin

Jaemüügi kasv juulis aeglustus

01.09.2017

Jaekaubandusettevõtete müügimahud kasvasid juulis aeglasemalt kui juunis. Kuigi palga nominaalkasv püsib kiire, on suurema inflatsiooni tõttu reaalapalga kasv viimastes kvartalites oluliselt aeglustunud. Seetõttu ei ole ka eelnevate aastate kasvukiirus jaemüügis jätkunud. Samas eelistatakse rohkem igapäeva ostlemise suurendamisele kestvuskaupade soetamist, mida näitab kiirelt kasvav autode ja kinnisvara müük. Järgnevatel kuudel on oodata jaemüügi kasvu mõningast kiirenemist 2-5 protsendi vahemikku.

2017. aasta juulis ulatus jaekaubandusettevõtete müügitulu Statistikaameti andmetel 592 miljoni euroni, kasvades aastaga püsivhindades 1%. Koos sõidukikaubandusega ulatus kasv kokku 3%ni.

Müügimahtusid mõjutas kõige enam supermarketite segment, kus on ülekaalus toidukaubad. Antud grupis vähenes müügimaht aastaga 3%. Samal ajal püsis tugevana tööstuskaupade müük. Nii majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kui ka tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete jaemüük kasvas aastaga 10%. Jaemüük posti või interneti teel suurenes 31%, mis näitab üha kasvavat online-kaubanduse populaarsust.

Kuigi jaemüügi üldine kasv oli juulis pigem tagasihoidlik, ei näita see eestlaste majandusliku aktiivsuse vähenemist. Üha rohkem on hakanud suurenema kodumajapidamiste laenu ja liising-portfell, mis kasvas juulis Eesti Panga andmetel 6,6%. Samas oli säästude kasv veelgi kiirem ulatudes aastases võrdluses üle 8%. Seega võib öelda, et majapidamistel tarbimiseks vahendeid on, kuid pigem on teadlikult otsustatud rohkem soetada kestvuskaupu ja säästa kui raha toidupoes kulutada.

Järgnevatel kuudel jääb jaekaubanduse kasv mõne protsendi juurde. Jaemüügi kasvu kiirust võib vähendada kõrgemate aktsiiside tõttu vähenev alkoholi ostmine nii eestlaste kui ka soomlaste poolt Eesti territooriumilt. Lisaks ei ole täistööhõive tingimustes kiirelt uusi tarbijaid turule juurde tulemas ning kasv eeldab pigem praeguste tarbijate ostuharjumuste muutust, mis võib aega võtta. Samas Konjunktuuriinstituudi koostatava tarbijabaromeetri andmetel on Eesti tarbija kindlustunne viimase 6 aasta augustite kõrgeim, mis annab alust olukorda heaks hinnata ja oodata kasvu jätkumist.

Veel uudiseid samal teemal

17.01.2020|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Eesti tarbijate huvide kaitsmise võimalused e-ostlemisel laienesid

Täna jõustub Euroopa Liidu tarbijakaitsealase koostöö määrus, mis võimaldab avastada ja lõpetada piiriüleseid rikkumisi kiiremini ning tugevdab tarbijate huvide kaitset e-kaubanduses.

Minister Taavi Aas tänas Eesti E-Kaubanduse Liidu 11. aastapäeval e-ettevõtjaid.
10.12.2019|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Eesti on maailma e-kaubanduse indeksis 14. kohal

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas tänas Eesti E-Kaubanduse Liidu 11. aastapäeval e-ettevõtjaid ning tunnustas liitu ja koostööpartnereid aktiivse e-kaubanduse edendamise eest.