Sa oled siin

Euroopa lennuliiklusässad arutavad taristu digiteerimist

09.11.2017
Minister Kadri Simson kõnelemas Euroopa lennundustaristu digiteerimise konverentsil.
Minister Kadri Simson kõnelemas Euroopa lennundustaristu digiteerimise konverentsil.

Sellel nädalal Tallinnas toimuval Euroopa lennundustaristu digiteerimise konverentsil tutvustatakse Euroopa lennuliikluse korraldamise üldkava ja selle tähtsust „Ühtse Euroopa Taeva“ kontseptsioonis. Ühtlasi otsitakse vastust küsimusele, kuidas tagada lennuliikluse korraldamise üldkava ja Euroopa lennundusstrateegia edukas koostöö.

„Kiirelt areneva tehnoloogia ajastul on digitaalsete lahenduste kasutamine möödapääsmatu ja enesestmõistetav. Kuid erinevate süsteemide koostoime sellistes ülemaailmsetes valdkondades nagu lennundus, kätkeb endas nii suurt potentsiaali kui ka erakordselt keerukaid lahendamist vajavaid probleeme. Eesti kogemus digisfääris on tohutu väärtusega ning eesistumise raames on meil võimalus neid kogemusi Euroopaga jagada ja uusi lahendusi leida,“ sõnas majandus- ja taristuminister Kadri Simson konverentsi avamisel.

Konverentsi raames toimub lisaks eelpool mainitule ka lennunduse uue digitaalse ajastu väljakutsete ja võimaluste mõttevahetus valdkonnaliidritega, koos arutatakse SESARi projekti rolli lennunduse digiteerimises.

Lennundustaristu digiteerimise konverentsi osavõtjateks on aeronavigatsiooniteenuse osutajad, tootjaorganisatsioonid, lennuväljade käitajad ja lennuettevõtjad, lennundusspetsialistid ning neid ühendavad organisatsioonid ja kutseliidud, poliitikakujundajad ja Euroopa Liidu institutsioonide esindajad, rahvusvaheliste organisatsioonide (EUROCONTROL, EASA, ICAO, CANSO) ning teiste rahvusvaheliste partnerite esindajad, liikmesriikide esindajad, meedia.
            

  • Üritus toimub Eestis Euroopa Liidu Nõukogu eesistuja korraldatavate ürituste raames ning korraldajateks on Eesti ning Euroopa Komisjon koos avaliku ja erasektori partnerluses ühisettevõte SESAR JU, kes on  ka Euroopa lennuliikluse korraldamise üldkava täideviija.
  • Projekt SESAR (Euroopa lennuliikluse uue põlvkonna juhtimissüsteemiga seotud teadusuuringute ja arendustegevuste projekt) kui ühtse Euroopa taeva algatuse tehnoloogiasammas on loodud eesmärgiga ühtlustada ja ajakohastada lennuliikluse korraldamist (ATM) Euroopas. Projekti eesmärgiks on töötada välja tulemuslik lennuliikluse korraldamise taristu, mis võimaldab lennutransporti ohutult, keskkonnasõbralikumalt ja soodsamalt käitada ning arendada.
  • Ühtse Euroopa taeva algatuse eesmärk on Euroopa õhuruumi killustatust vähendades suurendada lennuliikluse korraldamise ja aeronavigatsiooniteenuste tõhusust. Käimasolev algatus on oma olemuselt üleeuroopaline ja avatud ka naaberriikidele.

Veel uudiseid samal teemal

Tallinna ringraudtee võimalikud koridorid
21.08.2019|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Aas: Rail Baltic peab arvestama potentsiaalse Tallinna ringraudteega

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium andis Rail Baltic Estoniale suunise arvestada Harju maakonnaplaneeringus 2030+ toodud perspektiivse põhimõttelise lõunapoolse raudteekoridori ruumivajadusega, et säiliks Tallinna lähipiirkonnas ida-läänesuunalise reisirongiliikluse arendamiseks kaks võimalikku raudteekoridori.

Rail Baltic
17.06.2019|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Analüüs: Rail Balticu kaubavedudel on potentsiaali Aadria-suunalisel koridoril

Majandusteadlase Erik Terki eestvedamisel valmis analüüs, kus hinnati raudteevedude pikaajalist konkurentsivõimet teiste transpordiliikidega ja Rail Balticu ühendumise perspektiive teiste, meist geograafiliselt kaugemal asuvate transpordikanalitega.