Sa oled siin

Aas: Möödunud aastal liikluses elu kaotanud 52 inimest on liiga palju

29.01.2020

Eile õhtupoolikul toimunud valitsuse liikluskomisjonis said ministrid Taavi Aas, Raivo Aeg ja Mart Helme ülevaate eelmise aasta liiklusõnnetustest ja loodavast elektritõukerataste regulatsioonist. Komisjonis arutati ka täiendavaid võimalusi joobes juhtide ja liiklusrikkujate probleemiga tegelemiseks.

„Kuigi liiklusaasta on alanud ülitraagiliselt, annab tulevikuks lootust, et eelmisel aastal hukkus liikluses eelnenud aastaga võrreldes 15 inimest vähem. Kuid elu kaotanud 52 inimest on endiselt kahetsusväärselt liiga palju,“ ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Kokku oli möödunud aastal 1399 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus 52 ja sai vigastada 1726 inimest. Liiklusõnnetuste arv kahanes 5%, vigastuste arv 6% ja hukkunute arv 22%.

Joobes juhtide osalusel toimus eelmisel aastal 134 liiklusõnnetust, milles sai vigastada 157 ja hukkus 10 inimest. 2019. aastal vähenes joobes mootorsõidukijuhtide osalusel juhtunud liiklusõnnetuste arv ca 11%.

Ühtlasi andis majandus ja kommunikatsiooniministeerium liikluskomisjonile ülevaate elektritõukerattaid puudutava seaduse eelnõu käsitlusest.
Aasa sõnul on elektritõukerataste reguleerimine eelkõige vajalik, et aidata kaasa üldisele liiklusohutusele- ja kultuurile. „Möödunud suvel tulid elektritõukerattad liikluspilti suhteliselt ootamatult. Vahepeal on toimunud põhjalik avalik debatt ning oleme jõudnud esmase lahenduseni, mille soovime sel aastal ellu viia.“

Kavandatud seadusemuudatusega jääks elektritõukerataste eelistatud  liikumisalaks jalgrattateed, nende puudumisel aga jalakäijate keskkond. Kergliiklejatele mõeldud taristu puudumisel erandina ka sõidutee  Lisanduvad ka vastavad liikumiskiiruse piirangud ja täiendavad ohutusnõuded, sh laste ohutusele suunatud nõuded.

Plaanis on luua uus mõiste „kergliikur“, mille alla liigituks tulevikus peale elektritõukeratta ka tasakaaluliikur. Seni kehtinud nõue, et jalakäijatest tuleb ohutult ja nendega samal kiirusel mööduda, kehtiks ka edaspidi.

Lisaks andis PPA liikluskomisjonile ülevaate ka rahunemispeatuse eksperimendi ja Maanteeamet 1+1 keskpiirdega teelõigu projekti eesmärkidest ja saadud kogemustest. Eraldi suure teemana arutati täiendavaid võimalusi joobes juhtide probleemi parandamiseks.

Justiitsministeeriumi poolt liikluskomisjonile tutvustatud ettepanekud meetmetest joobes juhtide probleemiga tõhusamaks tegelemiseks saadetakse valituskabinetile seisukoha võtuks.

Samal teemal andis majandus- ja taristuminister Taavi Aas veapunktisüsteemi (VPS) loomise juhtkomisjonile ülesande VPS kontseptsiooni loomist kiirendada ning esitada see suvel liikluskomisjonile.

Veel uudiseid samal teemal

Smart Connectivity visiooni tutvustamine tänasel Kolme mere tippkohtumisel. Foto: Three Seas/Arno Mikkor
19.10.2020|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Eesti tutvustab visiooni Tallinnast Splitini targa ühenduvuse piirkonna loomiseks

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi eestvedamisel tutvustatakse täna kolme mere algatuse raames targa ühenduvuse visiooni, millega soovitakse anda rahvusvaheliselt suunda energia- ja transpordisektori digipöördeks ja ühendamiseks.

02.10.2020|Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

ASi Eesti Teed parim pakkuja on Verston Holding OÜ

Eesti riik müüb avaliku enampakkumise kaudu 100% AS Eesti Teede aktsiatest. 1. oktoobrini kestnud enampakkumisel näitasid teehooldusfirma ostuks huvi üles mitmed Eesti ning välismaa ettevõted, kellest viis esitasid ka pakkumise ettevõtte aktsiate omandamiseks. Parima pakkumise tegi Verston Holding OÜ 19 710 137 euroga.